دنیایی از اطلاعات سئو دنیایی از اطلاعات سئو .

دنیایی از اطلاعات سئو

اثر خطای کراول گوگل در seo سایت

در نوشته‌ی‌علمی اثر خطای کراول گوگل در seo تارنما ما شم ارا با ین اشتباه اشنا می کنیم و در اخر اثر هایی که‌این خطای بر سئو سایت میگذارد را به شما دوسداران سئوبلک فراگیری میدهیم.

خطای کراول یا این که خزنده چیست؟
خطاهای خزنده – crawl errors زمانی اتفاق میفتند که یک موتور کاوش به‌دنبال برگه‌ای از اینترنت‌تارنما شما می‌شود البته چیره به یافتن آن نمیشود. پیش از هر چیز کار کراولینگ (Crawling) را برایتان روشن سازی می کنیم. کراول فرایندی می‌باشد که در آن موتور کاوش از روش یک ربات کل صفحه های اینترنت‌تارنما شمارا از لحاظ می گذراند. آموزش سئو در مشهد موتور کاوش یک لینک و پیوند به اینترنت‌وب سایت شما پیدا می‌نماید و شروع به یافتن همگی صفحه ها آن می‌نماید.

این ربات دربین صفحات و فهرست تک تک محتواهای شما می‌خزد (واژه و کلمه Crawl در فارسی به معنای خزیدن میباشد) تا از آن در گوگل استفاده نماید، بعلاوه تمام لینک‌های این صفحه ها را به لیست صفحاتی اضافه می‌نماید که هنوز بایستی کراول شوند. هدف اساسی شما تحت عنوان دارای یک اینترنت‌وب سایت این هست که باور پیدا فرمائید ربات موتور کاوش قادر است به تک تک صفحه های اینترنت‌وبسایت شما دسترسی پیدا نماید. عدم توفیق موتور کاوش در‌این پروسه به عبارتی چیزی میباشد که ما از آن به اسم خطاهای کراول خیال می‌کنیم.

مقصود شما می بایست اطمینان یافتن از این دستور باشد که هر لینک در تارنما شما باعث به بارگزاری یک صفحه از سایتتان شود. شاید این دستور از روش تغییر تحول مسیر(redirect 301) میسر گردیده باشد، اما صفحه‌ای که در نقطه پایان از آن پیوند مشهود است بایستی مدام جواب مثبت – 200 از سرور بازگرداند.

گوگل خطاهای کراول را به دو تیم تقسیم می‌نماید:
خطاهای وبسایت: مطمئنا شما خواستار این نوع نادرست نیستید
چرا‌که این نادرست نشان میدهد آحاد وب سایت شما قابل کراول شدن وجود ندارد.
خطاهای URL: این مشکلات نیز خوشایند نیستند
اما از آن جا که هر غلط به یک URL خاص مرتبط می‌باشد سئو کار خوب مشهد مواظبت و برطرف ساختن آن نسبت به مورد پیشین معمولی‌خیس است.
اثر خطای کراول گوگل در سئو تارنما

ربات ها به طور غیر قابل اجتناب یک کدام از مهمترین قسمت های وب سایت شما و ترافیک کاربردی وب سایت شمارا تشکیل داد می نمایند.

البته کلیه ربات ها، ربات های بهتر نیستند. دست کم 19% از ربات ها وب سایت ها را با هدف ها نحس کراول می نمایند، اهدافی مانند سرقت محتوا، جستن آسیب پذیری ها یا این که دزدیدن اطلاعات.

حتی درصورتی که که کارایی آن‌ها ناموفق باشد، حمله های دایم از طرف این نرم‌افزار های اتومات، ممکن است سبب شود که ربات های گوگل نتوانند سایت شمارا کراول نمایند.

ربات های بد از پهنای باند وبسایت شما و منابع سرور شبیه با یک ربات عالی یا این که یک بازدید کننده ساده، به کارگیری می نمایند.

البته، در‌صورتی‌که که سرور شما تحت اثر وظایف اتومات و مکرر ربات های مدرس سئو مشهد گوناگون در زمان فرصت زمان بر قرار داشته باشد، ممکن میباشد که ترافیک سایت شما نماید خواهد شد. در بهره، سرور شما ممکن هست دیگر به صفحات تارنما شما خدمت ندهد.

این نوع ارور، فقط در طول استعمال بیش از حد از سرور صورت میدهد

با وجود این که فعالیت ربات های عالی معمولا قابل مدیر هست، البته گاهی آن‌ها هم می‌توانند به طور بیشتراز اندازه از منابع سرور شما به کارگیری نمایند. اگرکه شما محتوای متعددی به وب سایت خودتان اضافه فرمایید، کراول شدن شدید وب سایت برای ایندکس کردن محتوای تازه ممکن هست سرور شما‌را با نقص‌ رو به رو نماید.

به طور شبیه، ممکن است ربات های خوب نیز با یک غلط در وب سایت شما رو به رو شوند و ناچار شوند عملیاتی با هزینه منابع بسیار بالا اجرا دهند و یا این که در یک رینگ بی غایت گیر نمایند.

برای پیشگیری از این ایرادات، بیشتر تارنما ها از یک شیوه کش در طرف سرور به کارگیری می نمایند که‌این کشینگ، یک ورژن از پیش درست شده از وب سایت آنها را ارائه می نماید و برای هر درخواست از طرف بازدید کننده یا این که ربات، دیگر مجموع ورقه را مجدد ایجاد کرد نمی نماید و این‌راه از دید منابع، بسیار مقرون به صرفه هست. همینطور زمان بار گذاری صفحات برای بازدید کننده های حقیقی نیز کاهش پیدا می نماید که‌این مورد برای گوگل مداقه متعددی داراست.

اما نمی توانید با این راه مشخص و معلوم فرمائید که ربات های موتور کاوش در چه تکرار هنگامی وب سایت شما‌را کراول می نمایند، بلکه تنها می توانید سطح منابع آیتم استعمال آنان را مشخص کنید.

برای این که بتوانید این شرایط را به طور باصرفه رئیس نمائید، شما بایستی خطراتی که علیه شما و سبک بیزنس خاص مشتری های شما وجود دارد را شناسایی نمائید.

همینطور شما می بایست سیستم هایی را تشکیل داد کنید که بتوانند دربین ترافیک یک ربات بد، ترافیک ربات عالی و شغل های انسانی را نسبت به یکدیگر متمایز نماید. در شرایطی که این عمل به طور ضعیف صورت پذیرد، ممکن است اثر شغل های seo شما کاهش پیدا نماید و یا این که حتی بازدید کننده های باارزش، نتوانند از خدمت شما به طور مفید به کارگیری نمایند.


برچسب: مدرس سئو مشهد، سئو کار خوب مشهد، آموزش سئو در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۴:۳۰ توسط:ساسان سودایی موضوع: نظرات (0)