بلایی که برچسب های غیراصولی بر سر تارنما ما میآورند.
در قبلی تصور بر این بود که هر قدر بیشتر از برچسب به کارگیری کنیم، جایگاه بهتری خوا هیم داشت. باید بگویم که این تصور هر یکسری غلط است اما در قبل آموزش سئو در مشهد تا حدی عملکرد داشت. فعلا موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند و قادرند به راحتی تگ های درست از اشتباه را تشخیص دهند سئو کار خوب مشهد برای همین نمی قدرت با برچسب های زیاد و متفاوت و برخی بی ربط، ورودی زیادی از گوگل گرفت. چنانچه طرفدار برچسب زدن های زیاد میباشید خوب میباشد بدانید مدرس سئو مشهد این تگ ها چه بلایی بر سر سایتتان میآورند:
۱- پایین آمدن تجربه کاربری
همان گونه که استعمال درست از برچسب یا tag مطالب و محتواهای وبسایت را خوب در دسترس کاربر قرار می دهد، بایستی بدانید که به فعالیت بردن تگ های زیاد و نامرتبط سبب ساز میگردد ورقه شما به هم ریخته و به هم ریخته گردد و این بی نظمی، کاربر را بیشتر سرگردان می کند.
زیرا فی مابین انبوهی از تگ های بی ربط قرار میگیرد که هیچ منطقی برای او ندارند. پس نه صرفا به ماندگاری او در وبسایت کمکی نمی کند که احتمال داراست منجر خروج او از کاغذ نیز گردد.
۲- ایجاد کرد صفحه ها تکراری (Duplicate Content)
قطعا تا اینجا متوجه شده اید که با تشکیل داد یک تگ، یک صفحه در وبسایت شما ایجاد کرد می شود. وقتی برای یک نوشتهی علمی یا متاع خود تگ های متفاوت و مشابه می سازید در واقع یکسری صفحه به وجود میاورید که محتوای یکسانی داراهستند. وقتی که شما برچسبی با عنوان ” کفش طبی زنانه” داشته باشید و به طور همزمان برچسبی با عنوان “کفش زنانه طبی” ساخت کنید قطعا محتواهای موجود در این دو برگه یکیاز هستند. در شغل شما دو کاغذ ساخت میکنید که محتوای تماما یکسان دارا هستند.
۳- تشکیل داد صفحاتی با آیتم مشابه (Cannibalization)
کنیبالیزیشن زمانی رخداد می افتد که برای یک عبارت کلیدی غرض چند کاغذ داشته باشید. این صفحات معنا یکسانی را به کاربر و گوگل القا می کنند هر تعدادی ممکن میباشد محتوای یکسانی نداشته باشند. برای مثال درصورتیکه شما مطلبی در امر “کفش طبی زنانه” نوشته اید و برچسب آن را “کفش طبی زنانه” انتخاب نمائید دو ورقه در تارنما ساخت کرده اید که گوگل آنها را با یک زمینه مشابه شناسایی می کند. در فایده ارزش آن برچسب و بها صفحه ها سایت را ذیل میاورد.
۴- ساخت صفحات بی قیمت(Zombie Pages)
صفحه ها برچسب از نگاه گوگل اساسی میباشند زیرا حلقه ارتباطی محتواها با هم به شمار میروند. این صفحه ها شانس زیادی در استحصال مرتبه دارا هستند البته اگر آنها را به صحت تعیین و جای گذاری نکنید یا عنوان برچسب خیلی کوتاه و عمومی باشد ورقه ساخت شده بی بها یا در اصطلاح زامبی خواهد بود.
در شرایطی که صفحه ها زامبی تارنما شما زیاد باشد هم سرعت ایندکس ذیل می آید و هم گوگل محتوای وبسایت شمارا بی کیفیت احتساب خواهد کرد.
۵- کاهش اعتبار محتواهای مهم
پیوند دهی یکی ابزارهای seo برای ارتقا سکو و بها صفحه ها میباشد. زمانی از یک کاغذ وب سایت به کاغذ دیگری لینک میدهیم، در واقع کمی از اعتبار برگه اول را به برگه دوم منتقل می کنیم. تگ کردن یا برچسب گذاری را هم می اقتدار نوعی لینک و پیوند دهی دانست.
زمانی که برچسب هایی برای یک محتوا تعریف و تمجید میکنید، در واقع صفحاتی ساخت و ساز میکنید که کل آنها در ورقه محتوا لینک و پیوند شدهاند. با این کار بخشی از اعتبار برگه محتوای تان را به صفحات برچسب منتقل میکنید.
موقتی در صورتیکه تعداد زیادی تگ متفاوت برای نوشتهیعلمی خود ساخت و ساز فرمایید، اعتبار این ورقه را تا حد زیادی پخش می کنید. در سود به جایاینکه اعتبار صفحه اساسی را با تمرکز بر موضوعات اساسی بیشتر کنید، صفحه ها زیادی خواهید داشت که تمامی اعتبار کمی داراهستند.
۶- رقابت برچسب با صفحات داخل وب سایت
گاهی برخی افراد همان عنوان برگه یا کلمه و واژه کلیدی صفحه را برچسب قرار میدهند. این شغل تماما اشتباه هست زیرا برچسب ها نوعی طبقه بندی محتواهاست و در حالتیکه شما یک واژه و کلمه کلیدی را به عنوان برچسب گزینش فرمایید در واقع کاغذ ای دیگر با همان واژه کلیدی در تارنما شما ایجاد خواهد شد که منجر میشود با برگه اساسی در رقابت قرار گیرد و توان و اعتبار کاغذ اساسی را بگیرد.
چه طور درست برچسب بزنیم؟
۱- برچسب باید کوتاه باشد.
بهترین نوع برچسب ها، آنهایی میباشند که کوتاه و حداکثر از سه کلمه تشکیلشده باشند. شما باید بتوانید آحاد موضوعاتی که به نوشته مربوط می شوند را در تعدادی کلمه و واژه کوتاه بیان کنید.
۲- تعداد برچسب ها زیاد نباشد.
هدف استعمال از تگ ارشادوراهنمایی کاربران برای پیدا کردن محتواهای موردنظرشان میباشد. زیاد بودن این تگ ها سبب سردرگمی کاربر و زیاد شدن بیهوده صفحات وب سایت شود.
زیاد بودن صفحه های زامبی یا بیهوده باعث می شود ربات های گوگل مجال زیادی را برای کراول کردن آنها صرف کنند و صفحه ها اساسی و اساسی نادیده گرفته شوند. ۲-۵ برچسب در هر محتوا میتواند تعداد کافی و مناسبی برای برچسب گذاری باشد.
۳- از برچسب های گذشته استفاده فرمائید.
یکی از ایرادات برچسب گذاری به کار گیری از تگ یکتا می باشد. تگ یکتا تگی هست که صرفا در یک محتوا مستعمل. یعنی صفحه ای ساخت کردیم که تنها یک مقاله در آن وجود داراست. در گزینش برچسب ها کوشش نمایید آنها را طوری گزینش فرمایید که به یک سری نوشتهی علمی دیگر هم مرتبط باشد. برای اینکه بتوانید درست برچسب گذاری فرمایید چند تگ از پیشین گزینش نمایید و در هر محتوا متناسب با آیتم از آنان به کارگیری فرمائید.
تگ ها نباید خیلی خاص و محدود باشند برای مثال تعیین نام یک جنس به عنوان تگ در یک وب سایت فروشگاهی عمل صدق نیست زیرا مطلقا هیچ مال دیگری با همان نام نخواهید داشت.
۴- برچسب ها را از مجموعه ها متمایز نمائید.
از نام گروه بندی ها به عنوان برچسب به کار گیری نکنید. دسته بندی ها خود بها و اعتباری دارند و هر کدام محتواهای مشخصی را به استفاده کننده نماد می دهند. اگر از آنان به عنوان Tag استعمال کنید صفحات تکراری و مشابه ساخت میکنید که محتوای یکسان دارا هستند و این شغل روی سئوی وب سایت و جایگاه شما تاثیری منفی خواهد داشت.
۵- به ارتباط برچسب با محتوا دقت کنید.
Tag نباید با گزینه محتوای شما بی ارتباط باشد. برای انتخاب برچسب درست، بایستی از لغت ها و کلمه ها جان دار در محتوا به کار گیری فرمایید و بین آنها ارتباط موضوعی و معنایی وجود داشته باشد. زیرا وقتی کاربر عبارتی را جستجو می کند پیرو محتوایی است که با آن عبارت ارتباط مستقیمی داشته باشد.
۶- از لغات کلیدی به کار گیری نکنید.
اصلا از لغت ها و لغات کلیدی غرض خود در برچسب ها استعمال نکنید. همان گونه که قبلا هم گفته شد این شغل منجر ایجاد کرد صفحه ها مشابه و رقابت صفحات برچسب با صفحات اساسی میشود و ارزش آنانرا کم می کند.
۷- صفحه های برچسب را سئو فرمائید.
در وب سایت های وردپرسی این امکان وجود دارد که شما بتوانید برای مجموعه بندی ها و تگ های خود توضیحاتی اضافه نمایید. وقتی که این عمل را جاری ساختن دهید صفحات تگ ها هم بهینه سازی می گردند و گوگل مضمون هر برچسب و محتوای داخل آن را بهتر فهم می کند.
برچسب: ،